måndag 30 juli 2018

Kalvöfika



Jag har nämnt innan att vi alltid bakar sockerkaka när vi är på sommarön.
Det är ett recept från Castor bakar som finns HÄR
Av någon anledning blir den så saftig och god att baka här och så är det ju 
praktiskt med sockerkaka eftersom man oftast har de ingredienserna hemma.
Det är ju lite begränsat med ingredienser när man är på en nästan öde ö.

Kaffekopparna blev det premiär för i helgen. 
Jag fick de av min mormor för väldigt längesedan, man skulle ju samla på en kaffeservis:)
Men jag var inte så förtjust i just den här utan ville hellre ha en gammal 
som min mormor hade hemma.
Det blev att jag fick hennes gamla och den använder jag hemma.
Den här har legat nerpackad i en låda i källaren.
För ett tag sedan kom jag på att den faktiskt kunde passa på sommarön, 
så jag tog med den hit och det blev ju bra.
Min son sa till och med att han tyckte att den var fin och det var ju kul.


Inga kommentarer: