lördag 28 juli 2018

Centralkonditoriet i Väderstad


Jag har hittat en riktig pärla när det gäller konditorier!
Det är Centralkonditoriet som ligger i Väderstad, utanför Mjölby.
Det bästa av allt är att det bara ligger några minuter från E4:an
så det är en alldeles lagom liten avstickare om man vill ta en paus från bilåkandet.

Det är ett helt fantastiskt konditori med vackra och gudomliga bakverk.
Jag har redan hunnit vara där 2 gånger på 5 dagar:)
Förra söndagen åkte vi från ostkusten till västkusten
och igår åkte vi från västkusten till ostkusten:)

Det är väldigt svårt att välja bland alla godsakerna.
Jag kan lova att jag kommer åka dit fler gånger.
Det är absolut värt ett stopp i Väderstad:)
 




I söndags blev det en brie-smörgås med valnötter och honung och en 
noisette-mazarin, mums.



Titta så fint det var inne, massa fina gamla möbler och udda porslin.




I fredags blev det en ostsmörgås på surdegsbröd. 
Mandelbulle och en milanopinne, smarrigt:)






 Granne med konditoriet ligger också en trevlig inredningsbutik, 
 Egen stil, med en massa fina saker.



Dessutom finns det en byggnadsvårdsbutik i krokarna också, 
Väderstad Byggnadsvård, med en massa bra saker i.


Jag rekommenderar verkligen ett stopp i Väderstad!

Inga kommentarer: