söndag 28 augusti 2016

Renovering av köksluckor





 Istället för att köpa ett helt nytt kök så har vi gjort en budgetvariant och fått ett helt nytt kök. 
Vi lämnade in luckorna som var i ek på lackering och nu är de vita istället.
Handtagen var inte heller så roliga längre så de gamla hålen spacklades igen.

Vi köpte köket för 16 (!) år sedan, längesen, jag veet!!!
Och då var det nytt med att man skulle ha ek, såklart ville jag ju då ha ett ekkök!
Men jag har alltid egentligen velat ha ett vitt kök så jag ångrade mig ganska snabbt, 
men har ändå tyckt att det var ganska okey därför har vi haft det så länge. 
I somras blev det ganska hastigt bestämt att lämna in luckorna på lackering, 
det var ganska så mycket jobb att skruva bort alla fronter och så hade 
vi ju lådor med allt innehåll överallt på hela nedervåningen, 
tur att vi var borta på semester och slapp att se det.
Nu har vi äntligen skruvat tillbaka luckorna och de har också fått nya knoppar.
Så idag blev det äntligen färdigt, och jag är såå nöjd:)
Det blev ett helt annat kök och såklart mycket ljusare.









 Här är en före och en efterbild.









Inga kommentarer: