måndag 22 augusti 2016

Finaste studentlyan




Idag börjar min son på son att plugga i Lund. Så i helgen har vi varit där 
för att hjälpa honom att få ordning på sin lägenhet.
Han har köpt en del saker själv, tagit lite hemifrån och fått lite saker.
Han är väldigt noggrann med valet av saker och han vill inte ha det för "rörigt".

Jag har försökt att inte lägga mig i för mycket, det har varit jättesvårt:)
 Det ser nästan ut som om jag har haft ett litet finger med i inredandet, 
men äpplet faller ju inte så långt från trädet:) 
Han har faktiskt bestämt det mesta själv.
Lägenheten ligger i ett jättegulligt område i Lund med nära till allt 
så där kommer han att trivas, han har det verkligen jättefint.

Det var med blandade känslor som vi lämnade honom igår kväll!
Jag tycker att det är jättebra att han tog det steget att flytta till en 
annan stad för att plugga, det är både nyttigt och han kommer få det jätteroligt.
Samtidigt värker det i mammahjärtat när jag inser att mina barn är så stora 
så att de faktiskt är vuxna och flyttar hemifrån!
Var har alla åren tagit vägen?




 Han gillar att samla på olika skelett och det här coola älghuvudet 
fick han i studentpresent, en kul detalj.



 Bäddsoffan och bordet har han köpt på ILVA.



Första middagen vi åt i lägenheten, vi köpte supergoda pizzor på La Cucina.


Han verkar ganska så nöjd över sin nya lya:)




Det finns en väldigt söt innergård där han kan sitta och äta och grilla.



1 kommentar:

AndersH sa...

Oj, stannade ni hela helgen? Då kunde vi ju kommit förbi och inspekterat! Vilken fin lägenhet!