måndag 24 juni 2019

En liten renovering av gästtoaletten


Jag har hållit på ett tag och renoverat vår lilla toalett men nu så är den klar:)

Allt började för några år sedan när jag hittade bordet.
Det var bara av en slump, när jag köpte en spegel på blocket, som säljaren hade
det här bordet till salu också. Jag tyckte att det var fint och köpte det med tanke
på toaletten. 

Jag hade också hittat Annika Lööfs fina keramik på Instagram och sett
att hon gör jättefina handfat i keramik och jag blev alldeles förälskad. 
Så jag beställde ett jättefint handdrejat handfat av henne.
Och det är ju det som gör hela badrummet.
Dessutom blev det jättefint med kranen i mässing till också. 
Jag är såå nöjd med mitt fina handfat:)

Jag målade väggarna i en mörkt grå färg från Farrow and Ball som heter 
Down Pipe26, färgen kommer från Engelska Tapetmagasinet i Göteborg.
Det blev verkligen härligt med den mörka färgen på väggarna med de 
vita detaljerna  till.
Golvet har jag däremot inte bytt utan det hade jag sedan innan.
Det enda jag gjorde var att skrapa i fogarna och lägga i ny fog
och genast ser golvet alldeles nytt och fräscht ut. 

Visst är det kul med renoveringar:) Tycker i alla fall jag:)







Ja och så var det ju spegeln också, det blev en liten historia kan jag säga:)
Jag har letat ett tag efter en tredelad spegel och jag har bjudit på några
på olika auktioner, men de har sprungit iväg i pris, så det blev inget.
Men när jag hade mitt kalas på Villa Strömsfors så hade de 2 speglar,
precis sådana som jag ville ha och de var nytillverkade, 
så jag började söka på nätet men hittade inga som fanns nu utan de
hade utgått ur sortimetet, typiskt.
Men jag tog kontakt med ett företag som hade sålt dem innan, men de hade
ingen kvar. Jag frågade om de inte hade någon i sina gömmor och jag fick
till svar att de hade en på sin personaltoalett!!!
Och, jag kunde få köpa den om jag ville, om jag hade vägarna förbi Helsingborg!
Det var ju bara att sätta sig i bilen och köra till Helsingborg för att hämta spegeln:)
När jag knackade på på kontoret blev jag insläppt men genast utskälld 
av två sura damer som inte alls ville bli av med den där spegeln 
(det var en tredje person som lovat mig spegeln och han var ju inte där) 
Men i alla fall så lämnade de motvilligt ifrån sig spegeln eftersom jag åkt så långt.
Jag tog spegeln under armen och skyndade mig därifrån, i alla fall var jag glad:)
Och det roligaste av allt var ju att spegeln fick en historia, det gillar jag.
 


Inga kommentarer: