söndag 10 juni 2018

Cold brew ICED-TEA


Jag är en riktig tedrickare, jag väljer hellre te än kaffe.
Och på sommaren när det är så varmt som det har varit här den senaste tiden
är det väldigt läskande och gott med is-te.
Och det är ju så enkelt att göra det.

Jag valde mitt favoritte som just nu är en vit Earl-Grey från Tehuset Java

Recept på Cold brew ICED TEA:

Jag tog 3 teskedar favoritte och fyllde på med kallt vatten
sedan ställde jag in det i kylskåpet, minst 6-8 timmar
så att det får dra ordentligt.
Sedan förvarar jag det i kylskåpet och häller upp ett glas när jag vill.
Det är gott att servera det med en citronskiva, isbit och lite honung.

Riktigt gott och läskande.

Den söta kannan med glaset är jättegammal och den har jag ärvt från 
min mormor. Det är kul att den kommer till användning. 


Inga kommentarer: