måndag 27 mars 2017

Caféer i Lund och Malmö


 Det är väl ingen som gått miste om att jag älskar att gå på caféer??!!
Så vart jag än kommer så vill jag gärna söka efter mysiga caféer.

I helgen var vi i Lund för att hälsa på sonen och då blev det mycket fikande.
Men, jag såg en liten trend, jag tror att bakverken på alla caféer vi var på kom från St Jakobs!
Men det gjorde inte så mycket för deras kardemummabullar är gudomliga.

Jag började lördagen med att köpa bröd (och bullar) på St Jakobs 
som ligger på Klostergatan i Lund.




 Under dagen åkte vi till Malmö och då hade jag fått rekommenderat att 
ta en kaffe på Lilla Kafferosteriet och jag tror minsann att det var 
bakverk från St Jakobs där.




 På söndagen var vi ute och promenerade och då blev det en kaffe på 
Love Coffee Roasters
och bullarna måste ha varit från St Jakobs, för de var exakt så goda!




Inga kommentarer: