måndag 1 juni 2015

Mitt Skånetips nummer 1


 I helgen var jag och min man på en liten mini-weekend till Skåne.
Jag är väldigt förtjust i Skåne, det är så mysigt, charmigt och vackert.

Det första stoppet som vi gjorde var på 


Jag var där för första gången för precis ett år sedan 
och det var verkligen värt att åka dit igen.
Det är ett jättemysigt ställe som ligger ute på landet bland vackra åkrar
En söt liten inredningsbutik som säljer blommor, kläder och trevliga prylar
Dessutom finns det ett litet mysigt café med väldigt goda bakverk





 Tyvärr var det regn på utsidan men desto mysigare inomhus.




 I helgen serverades det mors-dags buffé med 7 sorters kakor




 Den här lille sötnosen låg och sov på en bänk bland gästerna



 Bara toalettbesöket är ju en upplevelse i sig



och den här lille såg till att få kela med kunderna ute i trädgården

Ett beök på Enkla Ting ger mig energi, ett riktigt mysigt ställe!

Inga kommentarer: