tisdag 14 april 2015

Äntligen


fick jag komma till Villa Strömsfors ikväll för en rundvandring

Den  här villan har jag åkt förbi ett antal gånger 
när jag har varit hos min svärmor och hälsat på.
Jag har alltid varit fascinerad av gamla hus och har alltid 
slängt ett öga upp på det här huset och önskat att få gå in och titta,
 och ikväll var jag äntligen där!






Jag blev verkligen inte besviken, vilken villa!
Det mesta var i original, slitet men vackert.





 Till och med elementen var vackra




För att inte tala om det här orangeriet...



och dörrarna...



och naturen...



och vinden...




och trapphuset...



och snickerierna...



 och väggarna...



och kaklet...



Tack till David och Davida som lämnat 
en så´n skatt efter sig
Och vilken tur att ingen köpte villan på 
70-talet och moderniserade den då!




Roligt är att villan nu kommer att renoveras och leva vidare 
för folk som vill komma dit och njuta. 
Här kan man följa hur det går.

Inga kommentarer: