måndag 1 september 2008

Svarta skåpet


I helgen var vi på ostkusten för att stänga igen vår sommarstuga för vintern, det känns alltid lite vemodigt att sommaren redan är slut. Men hösten går i en rasande fart och vi hinner ändå inte åka dit mera så det känns ändå skönt att det är gjort.

Mamma vill bli av med lite möbler hemma hos sig och jag hade kommit på sedan innan att hennes svarta skåp skulle passa så bra hemma hos oss. Min man är inte lika förtjust över skåpet men det blev i alla fall så att vi tog med en släpkärra i helgen och fick med skåpet hem till oss. Så nu står det på plats och jag tror att han inte vill erkänna att det blev ganska så bra. Jag tycker i alla fall att det blev bra. Skåpet är rätt så slitet och skavt men jag tycker att det är charmigt. Tack snälla mamma för att du ville bli av med skåpet.

2 kommentarer:

Kristina sa...

Javisst är hösten definitivt här! jag klamrar mig kvar på landet, men sådana här tröstlösa regndagar kan det kvitta. Skåpet är helt underbart! Det skall vara skavt annars har ju ingen använt det!

Anonym sa...

Ibland är det bäst att bara acceptera. Denna gång borde jag fått "en" till godo.