söndag 8 juli 2018

På Grosseriet utanför Gränna


Förra söndagen när jag åkte från ostkusten till västkusten stannade jag till på 
ett mysigt ställe som jag har följt på Instagram ett tag.
Jag åkte till Grosseriet som ligger på landet en bit utanför Gränna.
Det var verkligen supermysigt med inredningsbutik och café, precis som jag gillar.
Det var en gård som låg väldigt vackert högt upp på en kulle med utsikt över en sjö.
Ladan som var ombyggd till butik och café var väldigt smakfullt inrett.
På ovanvåningen fanns också en festlokal som man kan hyra för fester och bröllop.

Jag fastnade främst för toaletten:) Där var det fullt av symaskiner på väggarna.
Och handfatet stod på ett gammalt symaskinsbord, jättefint.
Det var så mycket att titta på där inne, så där hade jag kunnat stanna länge.
Damen som var efter mig var dock glad över att det inte tog så lång tid,
hon hade tydligen bråttom in:)

Jag har kört vägen från ost till väst och vice versa mååånga gånger och den är ju rätt tråkig.
Så det är ju jättetrevligt när man hittar små mysiga ställen att stanna till på.
jag kan rekommendera att göra en avstickare till Grosseriet, men kolla deras 
kalendarium först så att det är öppet när du åker dit!













Inga kommentarer: