söndag 22 juli 2018

Ekö Gårdsbutik & Trädgårdscafé och loppis på Sankt Anna dagen


Igår var det Sankt Anna- dagen vilket innebär att det är loppisar, 
evenemang och jippon lite överallt utmed väg 210 ut till Sankt Anna
men även på lite andra ställen runtom krokarna.

Jag fastnade främst för Ekö Gårdsbutik & Trädgårdscafé 
Det var en liten idyllisk gård ute på Lagnö som har ett gulligt litet café
med goda hembakade kakor, egengjord saft och en massa grönsaker
att handla med sig hem från den lilla gårdsbutiken.
De sålde även jättefina fårskinn och vacker keramik.
Och så var det fritt fram att strosa runt i trädgården bland odlingarna
och fjärilarna bara kryllade bland blomstren. 
Jag rekommenderar verkligen ett besök på gården om du har vägarna förbi
Sankt Anna, de har öppet fredagar-söndagar.
Hur sött som helst!  











Vi stannade till på "En riktig loppis" också
Den här ladan har jag passerat i hela mitt liv, det är på vägen till vår båt.
Och det har alltid stått en massa bråte utanför.
Många gånger har jag tänkt tanken att det måste finnas hur mycket som helst där.
Och det var bara förnamnet:)

Det var en ung kille som köpt gården och på köpet fick han innehållet i ladan!
Han ville bara bli av med ALLT, så han hade i stort sett bara öppnat dörrarna
och lät folk gå in och riva i kartonger och bråte.
Där fanns verkligen allt och lite till och det kostade ingenting.
Ja jag handlade, gamla skolkartor, gigantiska planscher!
Det visar jag vid ett annat tillfälle:)

Verkligen en kul loppis:)




Inga kommentarer: