söndag 1 juli 2018

En skänk till sommarhuset



Jag har letat ett tag efter en skänk som jag vill ha i mitt sommarhus.
Jag har budat på auktioner utan resultat, letat på blocket mm.
Det är ju dessutom lite komplicerat eftersom jag bor på västkusten och 
sommarhuset ligger på ostkusten. Men efter midsommar har jag ju varit 
kvar på ostkusten och i söndagskväll letade jag på blocket, då dök det upp!

Mitt Skåp!!!

Jag tog bilen till Linköping och fick hjälp av två starka män att baxa in det i bilen.
Hm, det verkade tungt och otympligt och det var knappt att det gick in i bilen!
Jag insåg att det skulle bli problem att få ut det, 
dessutom var det bara jag och min son och det skulle inte gå så bra. 


Det största problemet var ju också hur vi skulle få ner det i båten, eftersom
sommarhuset ligger på en ö!!!
Jag ringde till våran "alltiallo" som bor på grannön 
och fick be väldigt snällt om hjälp!
Han var väldigt snäll och hjälpte oss och tog skåpet i sin båt.


Väl framme på bryggan på sommarön:)
Därifrån lyfte jag och Hugo upp skåpet i huset och det gick bra.


Så, mer målningsarbete, men det gick ganska så snabbt.
Jag använde samma kalkfärg som till hörnskåpet som jag målade häromdagen.
Här kan du läsa om hörnskåpet
I bakgrunden kan du se vitrinskåpet i furu som nu är ersatt av den här skänken.
Det planer för vitrinskåpet också, men det tar jag senare i sommar:)


Jag blev väldigt nöjd med min skänk och det blev en riktigt mysig hörna:)




Inga kommentarer: