måndag 15 april 2019

Bordsdekorationer till en 50-åring




Igår fyllde min man 50-år!!
Hans största intresse just nu är VIN.
Så mina döttrar kom på att vi skulle spara tomma vinflaskor för att ha dem 
som ljusstakar och bordsdekorationer på födelsedagen, och det var ju smart.
Jag gömde flaskorna på ett säkert ställe i skafferiet i källaren, dit går aldrig Joakim!
En morgon när jag vaknade så stod alla sparade flaskorna för att slängas 
vid ytterdörren! Alltså hade Joakim varit nere i skafferiet för att hämta kattmat
och fått syn på alla tomflaskor och undrade vad de gjorde där.

Tur att jag fick syn på dem.
Jag hittade ett nytt ställe, i en av lådorna i tvättstugan, det kändes säkert.
Så säkert att jag glömde av att de stod där.
Joakim hjälpte mig att sortera tvätt (vilket aldrig händer annars:))
Och jag bad honom öppna lådan, OCH DÄR VAR ALLA FLASKORNA IGEN!!!
Joakim undrade varför de var där!! Jaa, bry dig inte om det, HMMM.

I alla fall så blev det till slut fina dekorationer av flaskorna som mina
döttrar gjorde och lite ballonger som stämde in i färgerna.

Fint blev det tycker jag och så blev det ju en rolig historia:)








Inga kommentarer: