måndag 21 januari 2019

Min helg


I fredags efter jobbet mötte jag upp min äldtsa dotter  på sta´n.
Vi slank in på Artilleriet som har en pop-up-shop nu på Vallgatan 1
medans de renoverar den större lokalen.
Men kolla in det här skåpet som redan fanns i butiken,där var ju innan 
en second-hand butik och innan dess har det varit en restaurang
och skåpet har alltid funnits där! Hur fint???


Vi gick till Gelaterian och åt en helt fantastisk SEMLATO,
en dubbelvikt våffla med mandelmassa, kardemummaglass och grädde.
Jisses vad det var gott, det kommer definitivt bli fler gånger kan jag  lova.






På lördagen var det väldigt vackert väder och då promenerade jag och min man 
till Linné för jag ville väldigt gärna gå till Le Village Antikhandel.
Det var ett par saker som jag spanade på och ett par saker som jag fick lite
inspiration av, ja vi får väl se om det blir något framöver:)






Söndagen startade med en väldigt god och mysig frukost.
Den yngsta dottern gjorde en god smoothie-bowl.
Det kändes fräscht och krispigt.


Efter frukosten tog vi en långpromenad i det fina vädert.
Det var skönt till en början men på hemvägen var det motvind och 
vi var iskalla  när vi kom in.
Men väldigt skönt med frisk luft och sol:)


Så, om jag sammanfattar helgen så var det en hel del promenerande:)

Inga kommentarer: