onsdag 7 mars 2018

Dags att frisera pelargonerna


 I helgen var det dags att väcka mina pelargoner till liv igen.
Och det måste ju vara ett vårtecken:)
Jag brukar ställa undan mina pelargoner i slutet av november
då det är dags att ta fram julblommorna.
Då är inte pelargonerna så roliga längre och de ser ganska
så trötta och spretiga ut.
Jag ställer ner dem i min källare där det finns ett litet fönster 
för att de ska få lite ljus, jag vattnar dem lite sparsamt någon gång i veckan.


Jag brukar klippa ner dem ganska ordentligt.
Men i år var jag lite sparsam med det. 
Så det blir spännande att se hur de växer i år.


I botten av krukan lägger jag lecakulor och så byter jag ut all jord
till ny fräsch pelargonjord, det brukar de tycka om. 
Så om någon vecka kommer det säkert nya gröna små skott på kvistarna.


I år fick mina pelargoner dessutom nya krukor:)
Jag tycker att de här från Bergs Potter är så fina och jag har sneglat på dem ett tag.
och de passar finfint med rosa Mårbackapelargoner i tycker jag.


Så nu längtar jag efter de rosa fina blommorna!

Inga kommentarer: