tisdag 2 januari 2018

Hej 2018 med nyårsdukning & nyårsmeny




 Vad härligt att det är nytt år och att vi går mot ljusare tider:)
Nyår känns som om man vill ha lite mer krispigt och bubbligt än julen.
Jag dukade med samma gamla ärvda servis som jag hade till jul.
Den passar bra i all sin enkelhet och med guldkanten.
Jag strösslade med guldigt konfetti och så hittade jag guldiga
underlägg gjorda i pärlor som jag tyckte passade finfint.


Guldiga partyhattar och guldiga "happy new year"- diadem.










Vi startade med ett vin från vinkällaren från 1976!!!
Jaa, det var gott:)






Förrätten stod våra vänner för
Gravad lax med äpplen gurka och pepparrotscreme
Mycket gott och fräscht:)





Huvudrätten hittade jag i senaste numret av Buffé, klicka på länkarna så kommer du till recepten
Allt blev verkligen supergott och jag kan rekommendera att laga det här.



Till efterrätt gjorde jag en fryst jordgubbscheesecake på browniebotten.
Väldigt fräsch och god:)



GOTT NYTT 2018
ÖNSKAR JAG ER:)

Inga kommentarer: