söndag 9 november 2014

Här är min variant


 Jag har sett länkar till de här lite läskiga

Chocolate Peanut Butter Spider Cookies 
på lite olika ställen, och jag blev sugen på att prova.
Här är mitt recept, de blev riktigt goda:) 



Chocolate Peanut Butter Spider Cookies (24 st)

150 g smör
1 3/4 dl jordnötssmör
3/4 dl farinsocker
1 1/4 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 ägg
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk salt
tryfflar (Lindt) 
Smält choklad
Florsocker

Sätt ugnen på 180 grader
Blanda smör och jordnötssmör tills det är fluffigt
tillsätt socker och farinsocker
Blanda mjöl, bakpulver och salt i en separat skål
blanda i det försiktigt
Rulla degen till 24 bollar, sprid ut dem på 2 plåtar
Grädda i ugnen i10 minuter
Ta ut plåten och gör ett hål i mitten på varje kaka
Ställ tillbaka plåten i ugnen och grädda ytterligare 10 minuter.
Låt kakorna svalna, innan de kallnar helt stick i tryffeln i hålet 
så att choklade smälter lite grann och sätter sig.
Smält chokladen och spritsa den till benen, 4 på varje sida.
Blanda florsocker med lite vatten till en ganska hård konsistens
Rulla till ögon och sätt på dem på tryffeln.

Mmm, ät och njut:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Jag heter Emilie och jag läste din blogg och jag tycker verkligen om dina recept! Jag jobbar för en sajt som heter Hittarecept.se och det vore väldigt roligt om du ville lägga till din blogg hos oss!

www.hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från matbloggare. Vi har redan över 3000 aktiva bloggar och om du väljer att lägga till din blogg hos oss kommer du att dra nytta av den trafik vi kommer att skicka till dig.

Lägg till din widget och hamna på matbloggstoppen!

För att lägga till din blogg klickar du på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Om du har några frågor, maila mig gärna på info@hittarecept.se.

Med vänlig hälsning,
Emilie
Hittarecept.se