söndag 13 juli 2014

Ett litet LAMP-PROJEKT


 En dag på försommaren åkte jag spårvagn till jobbet och tittade ut genom fönstret som jag brukar göra. På Sigbergstorget finns en second-hand butik som heter Ebbes Hörna där såg jag LAMPAN i ett skyltfönster, den ville jag ha! Några dagar senare gick jag dit för att köpa den, men expediten sa att varorna i skyltfönstret säljs den 2/5 kl 10.00 och det går inte att reservera, det kommer vara jättemycket folk då! Skit oxå, jag skulle ju jobba då!! Jag kom på att min dotter var ledig från skolan och fjäskade lite med henne så hon lovade att åka dit. Jag sa till henne att vara där i god tid eftersom det skulle vara mycket folk. Hon var nästan ensam, en tant till:)) och lampan, den blev min:)) Min dotter tyckte inte alls att det var kul att göra mitt ärende, hon tyckte att lampan var jätteful och dessutom var den ganska stor så det var ju jättepinsamt att ta den på spårvagnen, men vad gör man inte för sin mamma, jag blev ju glad:))



Jag såg framför mig hur jag skulle göra för att lampan skulle passa mig. Med lite svart färg och en ny lampskärm tycker jag att den blev riktigt snygg, ny el har den fått också, en svart tygsladd. Jag funderar lite på om skärmen eventuellt ska få någon dekoration eller fransar också, vad tycker du? Än så länge har inte lampan fått någon egen plats, men jag har hittat ett bord som jag tror skulle passa, mer om det en annan gång:)

Inga kommentarer: