måndag 25 januari 2010

Examen

Förra veckan tog jag äntligen min slöjdlärarexamen! Ååå, vad det känns skönt! Och jobbar gör jag också, som träslöjdslärare på halvtid, jättespännande! Den här ringen fick jag av min svärmor som i sin tur fick den av sina föräldrar när hon tog sin slöjdlärarexamen i Umeå 1967. Det var kul tycker jag.


Den här fina mönsterkatalogen fick jag också. Den är från 1943 och ur den kunde man beställa mönster som var passande för skolslöjden.

" Mönster till dessa modeller rekvireras från Mönsteravdelningen. Beloppet 65 öre, skatt inräknad, plus porto för alla skolmönster insändes i frimärken jämte rekvisitionen i brev".
Det var tider det!

8 kommentarer:

Call design sa...

Ett stort grattis!

Janette Millbom sa...

GRATTIS ANNA!!

Lotten sa...

Åhh Grattis! Vilket drömyrke du måste ha....

tavelhus sa...

Bra jobbat! Grattis!

Maritas Maskor sa...

GRATTIS Anna!!
Så härligt att vara klar och dessutom ha fått jobb!
Ringen är suerfin!
Kram,
Marita

FIOLINESBLOG sa...

Nydelig gest av din svigermor å gi deg denne vakre ringen i gave.
Sjarmerende med denne mønsterkatalogen også, direkte nydelig.
Gratulerer så mye med eksamen:)
Vi snakkes:)
fiolineklem

Anonym sa...

Grattis Anna till din examen! Vad fin ring!
Kram Åsa

vikevire sa...

Grattis till din examen. Roligt att du fått jobb också.