söndag 18 januari 2009

Ärlighet varar längst

Den här bilden tog min dotter häromdagen eftersom hon tycker att jag har så stökigt omkring mig när jag pysslar. Det är faktiskt sant att det ser ut så här, det är så man får skämmas. Samtidigt fick jag en utmaning av petraO att visa upp mitt arbetsrum, så det var bara att vara ärlig.


Så här ser det ut! Vi byggde om huset för ett år sedan och inredde vinden. I ena halvan är det arbetsrum och i den andra halvan är vårt sovrum. Det är inte riktigt färdigt, saknar förvaring. Men det är ett stort bord där både dator och symaskin får plats och det är väldigt mysigt att få sitta i lugn och ro längst upp i huset.

Vacker utsikt har jag i alla fall! Det var svårt att fånga det på bild, men det Göteborgs hamninlopp och Älvsborgs fästning man ser.

Det här fina trådskåpet står tyvärr inne i en garderob än så länge. Här i förvarar jag mina sybehör. Alla mina tyger och annat pyssel ryms för närvarande i pappkartonger, det visar jag inte. I framtiden är ju drömmen att jag ska få mitt lilla pysselhus, som jag tidigare visat, där vill jag ha det lite mer organiserat. Kanske får ni se det framåt sommaren! Min man har lagt in en kommentar att han vill ha huset som snickarbod, men jag tror att han blir nerröstad!
Nu tänker jag skicka den här utmaningen vidare till Fröken Elsa, Kristina-lakris och Gulligan! Jag är nyfiken på hur det ser ut på era arbetsrum/arbetsplats!


7 kommentarer:

jenny sa...

vad härligt det ser ut. Vilket underbart trådskåp, sånt vill jag ha!
-jenny-

Agata sa...

Vilket ljuvligt sybehörsskåp! Och rummet ser fantastiskt fint och ljust ut. Ja, kallar du det där för stökigt så kan jag aldrig, aldrig visa mitt syrum. ;-)

PetraO sa...

Nu fick jag riktigt dåligt samvete när jag bara visade upp det som var mest ordning på i mitt hus - det mesta är en väldig oordning...
Ditt träskåp kan ju göra vem som helst grön av avundsjuka! Tack för titten! / Petra

Jenny sa...

Vilken otrolig utsikt! :)

Gulligan sa...

Härligt!! Lite avis på utrymmet, skåpet och utsikten;)Ska hinna knäppa kort på kaoset..frågan är bara om jag vågar visa det...

makiato sa...

Vad mysigt att sitta där uppe med den utsikten!
Trådskåpet var väldigt fint också.

Lotten sa...

Hi, hi... den utsikten känner jag igen väldigt mycket ;-) Men jag bor nog lite högre upp än dig....och jag behöver ställa mig i sovrummet på övervåningen för att se Älvsborgs fästning.

Vilken härlig arbetsplats du har! Syskåpet var ju helt underbart!

Lotten