torsdag 11 december 2008

Mössor


Den här dragspelsbaskern stickade jag till mig själv förra året, tyvärr blev den lite liten till mig. Jag är jätteglad att min minsta dotter Cornelia tycker om den och använder den. Mönsterkit kan man köpa hos Garnhärvan!



Min äldsta dotter Vendela tycker att den här mössan är "fin för att vara hemstickad"! Alltså är det inte så poppis med hemstickat när man är 11 år, helst ska det vara ett speciellt märke. Lite trist att se ut som alla andra tycker jag. Den här mössan har jag i alla fall stickat till mig själv, men hon får gärna låna den om hon vill. Lite djärv är den med den cerisa färgen (syns inte så bra på bilden) jag som inte brukar använda så starka färger och inte heller ha mössa så ofta, men nu syns jag i alla fall!

8 kommentarer:

Lotta Sultan sa...

jättefina mössor. dragspelsbaskern ha jag sett i flera färger förrut. snyggt med så här enkel färgsättning!

PetraO sa...

Finfina mössor och snyggt sammetsband!

Akhila's Handblog sa...

Jattefina mossor! Ar valdigt sugen pa dragspels baskern...

Kristina sa...

Jag ställer mig i skaran av beundrare! Jättefina mössor! Dragspelet är någ min favorit.

rino sa...

den rosa mossan gillar jag jattemycket!
kanske vagar man sno iden en dag...
Fin blogg du har:-)

Anonym sa...

Den är fantastiskt fin den Vendela har på sig. Något liknande har jag letat efter... :o)

Gulligan sa...

Jättefina!! Den rosa tyckte jag mycket om!!! Kula tt hitta till dig!!!

Anna sa...

Snygga mössor ch gud så trevligt det var att träffas igår!