lördag 15 november 2008

Sommarprojekt




Nu är jag äntligen färdig med koftan som jag började att sticka i somras. Mönstret kommer från Strikk i Göteborg, men jag valde att sticka den i Eskimo. Modellen är lite A-formad med ett motveck på bakstycket. Jag är jättenöjd med resultatet, har till och med använt den, och den är väldigt varm och go´. Precis vad man behöver i allt ruskväder. Försökte fota den en kväll när jag hade den på mig men det var för mörkt, så istället fick jag fota den mitt på dagen när det var någorlunda ljust. (Hade ingen fotograf hemma så jag kunde inte vara med på bild).

6 kommentarer:

PetraO sa...

Den är verkligen skitsnygg! Blir lite sugen på att sticka en sån!

Anna sa...

ÅÅhhhh, sååå fin! Kan tänka mig att den är ursnygg på dig!

Kristina sa...

Den ser jättesnygg ut! A-linjen är också väldigt klädsam. Jag har själv köpt en jacka i kokt ull nu på Irland.

Anonym sa...

Åh, vad snygg den blev. Du får visa den live nästa gång vi ses. Kram

Lilla Gryn sa...

Åhh, vad snygg!! En sån skulle jag vilja ha...:-)

Textil stil sa...

Jätteläcker!!!