torsdag 2 oktober 2008

Felklipp


Ibland har jag inte huvudet med mig riktigt! Två felklipp blev triss i väskor! Hade fått en beställning av Carina på en sminkväska och hon önskade ett visst mått. Första gången klippte jag för liten och andra gången såg jag när jag sytt den färdigt att den var för liten. Så tredje gången gillt blev det äntligen rätt storlek! Men det gör inget, de blev ju jättefina tycker jag. Tyget är fantastiskt, äkta 70-tal, som jag hittat i svärmors garderob! Jag tror att hon vill ha en av väskorna.

8 kommentarer:

PetraO sa...

Underbart tyg och jättefina modeller!

Anna sa...

Såååå fina! Ibland kan ju felen bli en ren vinst!

Kristina sa...

Jättefina! Lite nostalgi, när man själv varit med på 70-talet.

makiato sa...

Bara bra att du fick flera eftersom de blev så fina. Vilket underbart tyg också.

vikevire sa...

Vilka snygga "felklipp". Så glada de måste bli som får dem i present.

Helena sa...

Ibland är det inte alltid det "rätta" som är bäst:)
underbart tyg- vilka fynd du gör!

hea sa...

Urläckert tyg!
Och väskorna blev jättefina!

Rosa Hemmet sa...

Tjo! Men oj vilken krativ bloggerska jag hittade här, du syr verkligen helt underbara saker i härliga tyger! Me like :) Härlig bloggdu har som gör en sååååå lycklig!